سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پوستر/ زندگی به سبک منتظر-

پوستر/ زندگی به سبک منتظر- 10

برای یک منتظر فراغتی که بیهوده صرف شود تعریفی ندارد. ارزش لحظات عمر را کسی درک می کند که از آن بهترین استفاده را می برد. لحظات منتظر به تحرکی هدفمند سپری می شود.

به گزارش گروه آیین و اندیشه فرهنگ نیوز، در زندگی هر فردی اوقاتی پیش می آید که از یک ماموریت یا کاری فارغ می شود و فرصت برای شروع یک کار جدید با توجه به علایق فرد مهیا می شود. البته این فرصت در زمان کودکی، نوجوانی و اوایل جوانی بیشتر از زمان های دیگر در اختیار انسان است که می تواند به نحو احسن از آن بهره ببرد و برای آینده خود و شروع یک زندگی مستقل مهیا گردد. 

معمولا کسانی که مشغول تحصیل هستند در ایام تابستان، اوقات فراغت چندماهه ای در اختیار دارند. فرصتی که می توانند با بهره گیری از آن مهارت ها و هنرهای جدیدی را فرا بگیرند و این زمان مناسب را به کارهای بیهوده اختصاص ندهند. اوقات فراغت؛ زمانی است که از یک سو، مناسب ترین بستر رشد و شکوفایی استعدادهای گوناگون و از سوی دیگر، زمینه ساز بسیاری از انحرافات و بزهکاری هاست.

در فرهنگ اسلامی، فراغت به معنای بی کاری، بطالت و تنبلی وجود ندارد. انسان مسلمان نمی تواند وقت را به بیهودگی بگذراند. خداوند کریم به حضرت محمد صلی الله علیه و آله وسلم می فرماید:
 
«اِنَّ مَعَ العُسرِ یُسراً، فاذا فَرَغْتَ فَانْصَبْ وَ اِلی رَبِّکَ فَارْغَبْ»؛ همانا همراه سختی ها، آسانی و آسودگی است؛ پس هرگاه فراغت پیدا کردی، خود را به کار دیگری مشغول کن و تن پروری و تنبلی پیشه مکن و به سوی خدا و رضایت او رغبت کن. سوره الشرح/ آیه 7
 
امام زین العابدین علیه السلام ـ در دعا ـ گفت: 
 
«وَ اشغَلْ قُلوبَنا بِذِکرِکَ عن کُلِّ ذِکرٍ ، و ألسِنَتَنا بشُکرِکَ عن کُلِّ شُکرٍ ، و جَوارِحَنا بطاعَتِکَ عن کُلِّ طاعَةٍ ، فإن قَدَّرتَ لنا فَراغا مِن شُغلٍ فاجعَلْهُ فَراغَ سلامَةٍ ، لا تُدرِکُنا فیهِ تَبِعَةٌ ، و لا تَلحَقُنا فیهِ سَأمَةٌ ، حتّى یَنصَرِفَ عنّا کُتّابُ السَّیّئاتِ بصَحیفَةٍ خالِیَةٍ مِن ذِکرِ سَیِّئاتِنا ، و یَتَوَلّى کُتّابُ الحَسَناتِ عنّا مَسرورِینَ .
 
دلهاى ما را با یاد خود از هر یادى و زبانهایمان را با سپاس خود از هر سپاسى و اندامهایمان را با طاعت خود از هر طاعت دیگر باز دار و اگر فراغت از کارى براى ما مقدّر فرموده اى آن را فراغتى سالم قرار ده که در آن گناهى ما را نرسد و دلزدگى به ما روى نیاورد، تا فرشتگان نویسنده بدیها با نامه اى خالى از گناهانِ ما برگردند و نویسندگان نیکیها، شادمان از حسناتى که براى ما نگاشته اند مراجعت کنند.»

برای دیدن تصویر در اندازه واقعی روی آنکلیک کنید


+ نوشته شـــده در شنبه 95 مرداد 30 ساعــت ساعت 9:14 صبح تــوسط قنبریان | نظر بدهید